Op 1 mei vond bij de Rozenjagers in Stein de eerste inspiratiesessie plaats voor de aankomende promotie- en ledenwerfcampagne ‘Everyone deserves to be a hero’ plaats. De boodschap; ‘Hoe kunnen we samen de aandacht rondom de grote evenementen in 2019 verzilveren?’
De aanwezige verenigingen kregen een eerste blik op de vernieuwde positionering van de Handboogsport. De NHB zal de sport, met al haar wedstrijdvormen, boog soorten en disciplines, gaan promoten in aanloop naar het WK in Den Bosch. Hierbij is het uitgangspunt dat de verenigingen ook de promotionele middelen krijgen om op lokaal niveau de campagne te kunnen voeren die past bij de doelstellingen van de vereniging.
Na afloop van de presentatie was er ruim tijd voor een levendige discussie over een grote diversiteit aan onderwerpen die aansloten bij de campagne, van de media bewerken tot het aanbod aan introductiecursussen. “Hoe kunnen we als verenigingen beter samenwerken”, “Hoe pak je een open dag aan of hoe zet je een goede beginnerscursus op waarmee je de mensen bindt aan je club”. Het was duidelijk dat naast de diversiteit binnen de sporters de diversiteit tussen de verenigingen net zo groot is! Kennis delen en leren van elkaar werd dan ook als speerpunt gezien voor de komende tijd.
De passie om de handboogsport te promoten en te laten groeien was volop aanwezig in het Limburgse.
De volgende kennissessies zullen plaatsvinden op:
- donderdag 2 mei – Concordia Amsterdam
- vrijdag 10 mei – ARC Rotterdam
- vrijdag 17 mei – De Meierijers, Berkel-Enschot
- zondag 19 mei – Robin Hood Steenwijk