Soms kan een discussie en/of probleem niet direct opgelost worden en blijft er onvrede bestaan, een klacht. Koninklijke HandboogSport Nederland vindt het van belang dat een vereniging, bestuurslid of een individueel lid met een klacht bij KHSN terecht kan. KHSN hoort deze klacht met een gedegen procedure in behandeling te nemen.
Deze procedure beschrijft de werkwijze voor het indienen en behandelen van een klacht. Formeel gesproken, heeft een ‘klacht’ betrekking op persoonlijke bejegening, terwijl een ‘bezwaar’ of ‘geschil’ betrekking heeft op de uitslag van een wedstrijd, toepassing van reglementen, of het resultaat van een procedure of regeling. Omwille van de leesbaarheid is in deze procedure steeds het woord ‘klacht’ gebruikt. Dezelfde regels zijn echter van toepassing op het indienen van een ‘bezwaar’ of ‘geschil’.
Iedere procedure wordt opgestart met het invullen van het speciaal daarvoor bestemde formulier waarvan de link onderaan deze pagina te vinden is. Het ingevulde formulier wordt automatisch verzonden naar het volgende e-mailadres: klachtenmeldpunt@handboogsport.nl.